Sponsoreret indhold fra

Sådan kan maden styrke dit firma

Mad har signalværdi. Især skandinavisk gourmetmad. Det er lokalt, det er hypet, og det er med til at skabe et kvalitetsbevidst image for firmaer. Mange restauranter, heriblandt Oslobådens nye gourmetrestaurant, ønsker derfor netop at blive en eksklusiv og unik destination for firmaer og corporate retreats.

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/kBXZeJGlRoc?rel=0" frameborder="0" allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen></iframe>

Se flere afsnit her:

Episode 1:

Er I vanvittige?

 

Episode 2:

Stjerne-potentiale

 

Episode 3:

Hvad skal på menuen?

 

Episode 4:

I arbejdstøjet

 

Episode 5:

Generalprøven

 

Episode 6:

Grand Opening

 

”Det er vigtigt for mange firmaer at værne om de ansatte. Det gør flere og flere i form af god mad, lækre madevents og gode faciliteter. Det ses især hos firmaer som Google og Novo Nordisk. Men også hos mindre firmaer som Soho i København er mad en prioritet,” siger Nynne Mee Pillgaard, der er medejer af CPH Cooking Class, og har specialiseret sig i madevents for blandt andet firmaer. Nu er der også åbnet en gourmetrestaurant med Michelin-ambitioner på Oslobåden. Noget af en nyskabelse vil mange måske mene, da det gamle skib især er blevet associeret med buffet og pomfritter. Restauranten er udviklet af Michelin-kokkene Søren Westh og Christian Mortensen, og ét af restaurantens store mål er netop at tiltrække flere businesskunder. ”Forestil dig at sejle ud over Kattegat med et glas vin i hånden, smagen af friskfanget lokal blæksprutte i munden og lyden af bølgerne, der rammer kanten af båden, i ørerne. Du er på vandet, der er ikke andre steder at gå hen. Du er bare til stede, hvor du er. Det skaber en helt særlig ro og koncentration,” siger Maria Lentz-Greve, der er Global Head of Business Sales hos DFDS.

Oslobådens gourmetrestaurant Sjø er ét af de steder, der via maden skaber en intim stemning for firmaer, der ønsker at fordybe sig, teambuilde og tage vigtige beslutninger

Arbejdsretreats og ryste-sammen tur

God mad og de rigtige omgivelser kan have en stor stor indflydelse på dit firmas image både udadtil og internt

Vinsmagning, madlavningskurser, gourmetoplevelse og restituerende arbejdsretreats er generelt blevet utrolig udbredt blandt firmaer. Overalt i verden er mad og især gourmetmad blevet meget populært at gå op i – hvad end du laver det, dyrker det, spiser det eller studerer det.

Ideen på Oslobåden er, at firmaer kan få ro til at komme i dybden, tage vigtige beslutninger og samtidig rystes bedre sammen, ude på havet i den lille intime restaurant Sjø. Der er kun plads til omkring 40 gæster. Så det ville være et oplagt sted for de små kvalitetsbevidste firmaer, direktioner eller ledelser, forklarer Maria Lentz-Greve.

”Sjø er for de gæster, der foretrækker kvalitet frem for kvantitet. Man får en skræddersyet gourmetoplevelse fyldt med lækker lokal skandinavisk mad i særklasse i nogle helt unikke omgivelser,” siger Maria Lentz-Grev og tilføjer: ”Det er jo i virkeligheden maden, der definerer, om det bliver en god konference, workshop eller kursus,” siger Maria Lentz-Greve med et glimt i øjet.

Men mad gør mere for firmaer end at mætte sultne medarbejdere.

Vinsmagning, madlavningskurser, gourmetoplevelse og restituerende arbejdsretreats er generelt blevet utrolig udbredt blandt firmaer. Overalt i verden er mad og især gourmetmad blevet meget populært at gå op i – hvad end du laver det, dyrker det, spiser det eller studerer det.

Ideen på Oslobåden er, at firmaer kan få ro til at komme i dybden, tage vigtige beslutninger og samtidig rystes bedre sammen, ude på havet i den lille intime restaurant Sjø. Der er kun plads til omkring 40 gæster. Så det ville være et oplagt sted for de små kvalitetsbevidste firmaer, direktioner eller ledelser, forklarer Maria Lentz-Greve.

”Sjø er for de gæster, der foretrækker kvalitet frem for kvantitet. Man får en skræddersyet gourmetoplevelse fyldt med lækker lokal skandinavisk mad i særklasse i nogle helt unikke omgivelser,” siger Maria Lentz-Grev og tilføjer: ”Det er jo i virkeligheden maden, der definerer, om det bliver en god konference, workshop eller kursus,” siger Maria Lentz-Greve med et glimt i øjet.

Men mad gør mere for firmaer end at mætte sultne medarbejdere.

God mad og de rigtige omgivelser kan have en stor stor indflydelse på dit firmas image både udadtil og internt

En af de nordiske forretter på restaurant Sjø: Vafler med myseost og tyttebær

Mad har signalværdi

Michelin-kok Søren Westh fortæller aftenens gæster i Restaurant Sjø om den næste ret: Kalvetunge med hindbæreddike og bøgehat

”Mad har en stærk signalværdi i forhold til sundhed, bæredygtighed og kultur. Det er blevet en måde at signalere, hvem man er. Og det gælder både firmaer og almindelige borgere,” siger Nynne Mee Pilgaard fra CPH Cooking Class.

”Madkonsulent- og cateringfirmaet .506 og Søren Westh, som har været med til at skabe Sjø, er et rigtig godt eksempel på, hvor betydningsfuld en god frokostordning eksempelvis er. .506 siger, at mad er med til at skabe en bedre verden og slår et slag for bæredygtighed. Og deres kuverttal stiger. Det er ord, firmaer tager til sig, og det gør de blandt andet, fordi mad er med til at definere, hvad man som firma associeres med. Mad er en vigtig del af deres image,” siger Nynne Mee Pillgaard.

”Mad har en stærk signalværdi i forhold til sundhed, bæredygtighed og kultur. Det er blevet en måde at signalere, hvem man er. Og det gælder både firmaer og almindelige borgere,” siger Nynne Mee Pilgaard fra CPH Cooking Class.

”Madkonsulent- og cateringfirmaet .506 og Søren Westh, som har været med til at skabe Sjø, er et rigtig godt eksempel på, hvor betydningsfuld en god frokostordning eksempelvis er. .506 siger, at mad er med til at skabe en bedre verden og slår et slag for bæredygtighed. Og deres kuverttal stiger. Det er ord, firmaer tager til sig, og det gør de blandt andet, fordi mad er med til at definere, hvad man som firma associeres med. Mad er en vigtig del af deres image,” siger Nynne Mee Pillgaard.

Michelin-kok Søren Westh fortæller aftenens gæster i Restaurant Sjø om den næste ret: Kalvetunge med hindbæreddike og bøgehat

Dansk mad er et internationalt trækplaster

Mad er med til at give et rigtig godt indblik i et lands kultur. Det er også noget af det, som Maria Lentz-Greve og Oslobåden håber kan være med til at tiltrække  internationale businessgæster.

”Skandinavisk mad har længe været enormt populært i udlandet. Det emmer af høj kvalitet og gode råvarer. Den fortælling vil vi gerne læne os op af” siger Maria Lentz-Greve.

De råvarer, der bliver brugt i køkkenet på Sjø, kommer fra havet, båden sejler på, og fra de skove og marker man kan skimte i horisonten. Retterne reflekterer den skandinaviske natur og fortæller på sin egen måde en historie om skandinavisk madkultur, forklarer Maria Lentz-Greve.

Nynne Mee Pillgaard og CPH Cooking har en del internationale kunder, og der kommer generelt virkelig mange madturister og foodies til København – ”new nordic og skandinavisk mad er blevet et internationalt trækplaster,” siger Nynne Mee.

Kokkene gør klar til næste servering: Hvide og grønne asparges med grønne jordbær og brunet smør

Derfor skal du invitere dit firma på gourmet-retreat

  1. Mad skaber en positiv, kvalitetsbevidst og bæredygtig signalværdi for dit firma
  2. Dansk mad taler til internationale kunder
  3. God mad er en personalegode, hvilket skaber et godt arbejdsmiljø
  4. Madlavningskurser er en god teambuilding
  5. Madretreats skaber en eksklusiv og rolig ramme om dit firmaevent

Design / kodning: Samsing Grafisk