Sponsoreret indhold fra

Flyforsinkelser og aflysninger:

Dansk virksomhed hjælper tusindvis af passagerer med at indhente kompensation

Hvert år bliver tusindvis af danske flypassagerer forsinkede, men ikke alle ved, at man har krav på økonomisk kompensation i mange tilfælde. Den danske virksomhed Flyhjælp er specialist i at inddrive kompensation fra flyselskaberne.

De fleste har sikkert prøvet det. Man er ankommet til lufthavnen i ordentlig tid, og man ser frem til en god rejse, men så tikker det ind på skærmen: Delayed. Forsinket.

Måske har flere danskere end normalt ramlet ind i forsinkelser, aflysninger eller overbooking på grund af et sort rejseselskabs konkurs her i efteråret.

Og selvom de fleste nok har hørt om, at man kan være berettiget til kompensation, så er det langt fra alle, der benytter sig af muligheden.

For det kan være svært at finde rundt i reglerne, og nogle gange er flyselskaberne heller ikke helt gennemsigtige, når de kommunikerer mulighederne til kunderne.

Derfor har den juridiske virksomhed Flyhjælp siden 2014 hjulpet forsinkede danskere med at få den kompensation, de har krav på.

Husk rettighederne

Når flyselskaberne aflyser en afgang eller overbooker et fly, så man ikke kan komme afsted på det forventede tidspunkt, er det ikke altid, at de oplyser passagererne om deres rettigheder.

Derfor er det vigtig, at man selv er opmærksom og undersøger, om man har krav på kompensation.

For selvom flyselskabet betaler for mad og en overnatning på hotel, kan man stadig være berettiget til en ganske betragtelig økonomisk kompensation.

Juridiske eksperter hjælper

Hos Flyhjælp sidder der derfor en række juridiske eksperter, som kan hjælpe forsinkede flypassagerer. Det eneste, man skal gøre, er at besøge hjemmesiden og udfylde et skema.

Derefter tager eksperterne over og undersøger, hvor mange penge man har til gode.

Ifølge virksomheden selv har tusindvis af passagerer allerede gjort det. Og ligger forsinkelsen eller aflysningen tre år tilbage i tiden, behøver det ikke være et problem. Man kan faktisk stadig have krav på kompensation.

Flyhjælp pointerer dog, at sagens omstændigheder kan medføre, at kravet bortfalder eller varierer i størrelse. Hvis passageren ikke vinder sagen mod flyselskabet, betaler hun intet gebyr for hjælpen. Vinder man sagen, skal Flyhjælp have et salær på 30 procent af kompensationen.

Krav op imod 4.500 kr.

Og det kan godt betale sig at få hjælp til at gøre krav på sin kompensation. I nogle tilfælde kan man have krav på op imod 4.500 kr.

Kompensationens størrelse afhænger dog af flyvedistancen og forsinkelsen. På Flyhjælp.dk kan du hurtigt beregne, om du har krav på økonomisk kompensation.

Eksempel: Nu har du krav på kompensation

Man skal til Thailand og påbegynder sin rejse i Danmark med et ikke-europæisk eller et europæisk selskab. Man bliver forsinket undervejs på en mellemlanding, som f.eks kunne være Amsterdam eller Abu Dhabi. Fordi rejsen på dette samlede bookingnummer er påbegyndt i Europa, kan man være kompensationsberettiget, selvom forsinkelsen først opstår, når man er ude af Europa.

Et andet eksempel er, hvis man for eksempel rejser fra USA, som ikke er Europa, og flyet bliver forsinket eller aflyst. I det tilfælde skal det være et europæisk selskab, der beflyver ruten fra USA, før man kan være kompensationsberettiget.

Kilde: Flyhjælp.dk

Om Flyhjælp

Flyhjælp er et hold af danske eksperter inden for flypassagerers rettigheder. Virksomheden har hjulpet mere end 130.000 passagerer med at indhente kompensation fra flyselskaberne, som ofte er tilbageholdende med at udbetale kompensationen.

Flyhjælp stræber efter at levere den bedste service og klarer alt det besværlige, så kunderne bare kan læne sig tilbage og vente på, at pengene bliver udbetalt.

Virksomheden holder løbende kunden opdateret i sagen, så man har mulighed for at følge med.

Flyhjælp er autoriserede af staten til at indhente kompensation for flyforsinkelser på passagerers vegne, og man kan derfor være helt tryg ved valget af Flyhjælp som sin samarbejdspartner.