Sponsoreret indhold fra

RS står for Renault Sport, og senest har vi set Megane RS en konge i GTI klassen, hvor køreglæde med fokus på sport og hestekræfter går hånd i hånd med elegance og komfort.

Højt tempo hos Renault

GPS’en er indstillet til fremtiden, og tempoet er Formel 1 værdigt. Det kan næppe være anderledes for en bilproducent, der har været helt oppe i gear siden 1898, hvor den første Renault så dagens lys, og hvor innovation og anvendelighed har været indbygget i hver bilmodel lige siden.

Det er snart 11 år siden, Renault for alvor fik comeback med egen importør i Danmark. Samtidig kom fornyet fokus på fransk design og æstetik ind i danskernes bevidsthed, og mængden af danske Renault entusiaster er vokset støt siden.

I dag er næsten hver tiende solgte bil i Danmark en Renault. Og de fleste danskere er begejstret af det stilsikre design kombineret med den altid anvendelige praktik, der kendetegner et Renault-køb uanset, om valget falder på den store, sporty Megane GT, den smukke og rummelige Talisman eller bestsellerne Clio og Captur. Stilen og elegancen følger med de mange brugbare funktioner.

I Danmark er det også godt at have konkurrencedygtige priser, og her har Renault haft held med at kunne tilbyde rigtig meget bil og udstyr for pengene. Det har naturligvis også gavnet markedsandelene.

Sikkert design skaber klar identifikation

Hollandske Laurens van den Acker er manden bag de senere års stilsikre og populære Renault modeller. Han har stået for Renaults design og æstetiske linje siden 2009 og har dermed fostret alle modeller i snart 10 år. Udover de populære familiebiler har chefdesigneren også været ansvarlig for de futuristiske men meget interessante E.Z. GO, E.Z. PRO og senest E.Z. Ultimo, der er el-drevne og selvkørende konceptbiler. De giver en tydelig idé om, hvor Renault er på vej hen i årene fremover.

Den stilsikre linje har udløst masser af designpriser til Renault. Talisman er fx hædret for ’Most Beautyful Car of the year’ på Den Internationale Automobile Festival (FAI) lige som designeren selv har fået sin egen pris for at skabe en helt ny linje for Renaults designsprog. Og netop det særegne designsprog gør Renault genkendelig i en tid, hvor alt andet er under forandring. Godt design er vigtigt for mange kunder, og det appellerer også til de mange kvindelige beslutningstagere, der falder for fusionen af æstetik, praktik og en bil, der er opnåelig.

Førerløse biler en realitet

Udviklingen af mobilitetskoncepter til nærmeste fremtid går rigtig stærkt i disse år. Selvkørende koncepter som ovennævnte E.Z. modeller er blot første innovation frem mod selvkørende og førerløse køretøjer som bliver en del af nærmeste fremtid.

”I 2017 så vi gudesmukke Renault Symbioz, og i 2018 har Renault præsenteret tre nye og selvkørende koncepter. De selvkørende biler kan fx bruges til at levere varer fra et sted til et andet. Vi har arbejdet på det CO2-reducerende fremtidsspor i mange år og er i den kommende tid klar til at realisere det. Busser og lastbiler står i øvrigt for en stor mængde CO2-udledning. Her kan vi gøre en stor forskel, hvis blot politikerne skaber rammerne,” fortæller Renaults pressechef Søren Ignaz.

Mens vi venter på politikerne, kan miljøinteresserede bilentusiaster glæde sig over Renaults chikke el-bil Zoe, der er et godt eksempel på den innovationsudvikling, som hele tiden er i gang på bilgigantens innovationslaboratorier ved hovedkvarteret i Paris. Det målrettede fremtidsfokus betyder nye produkter til nye målgrupper, og fremtidens mobilitetsløsninger indeholder nye services. For en 120 år gammel innovativ bilproducent er det naturligt at være med der for at kunne tilbyde det, kunderne efterspørger.

GPS’en er indstillet til fremtiden, og tempoet er Formel 1 værdigt. Det kan næppe være anderledes for en bilproducent, der har været helt oppe i gear siden 1898, hvor den første Renault så dagens lys, og hvor innovation og anvendelighed har været indbygget i hver bilmodel lige siden.

Det er snart 11 år siden, Renault for alvor fik comeback med egen importør i Danmark. Samtidig kom fornyet fokus på fransk design og æstetik ind i danskernes bevidsthed, og mængden af danske Renault entusiaster er vokset støt siden.

I dag er næsten hver tiende solgte bil i Danmark en Renault. Og de fleste danskere er begejstret af det stilsikre design kombineret med den altid anvendelige praktik, der kendetegner et Renault-køb uanset, om valget falder på den store, sporty Megane GT, den smukke og rummelige Talisman eller bestsellerne Clio og Captur. Stilen og elegancen følger med de mange brugbare funktioner.

I Danmark er det også godt at have konkurrencedygtige priser, og her har Renault haft held med at kunne tilbyde rigtig meget bil og udstyr for pengene. Det har naturligvis også gavnet markedsandelene.

Sikkert design skaber klar identifikation

Hollandske Laurens van den Acker er manden bag de senere års stilsikre og populære Renault modeller. Han har stået for Renaults design og æstetiske linje siden 2009 og har dermed fostret alle modeller i snart 10 år. Udover de populære familiebiler har chefdesigneren også været ansvarlig for de futuristiske men meget interessante E.Z. GO, E.Z. PRO og senest E.Z. Ultimo, der er el-drevne og selvkørende konceptbiler. De giver en tydelig idé om, hvor Renault er på vej hen i årene fremover.

Den stilsikre linje har udløst masser af designpriser til Renault. Talisman er fx hædret for ’Most Beautyful Car of the year’ på Den Internationale Automobile Festival (FAI) lige som designeren selv har fået sin egen pris for at skabe en helt ny linje for Renaults designsprog. Og netop det særegne designsprog gør Renault genkendelig i en tid, hvor alt andet er under forandring. Godt design er vigtigt for mange kunder, og det appellerer også til de mange kvindelige beslutningstagere, der falder for fusionen af æstetik, praktik og en bil, der er opnåelig.

Førerløse biler en realitet

Udviklingen af mobilitetskoncepter til nærmeste fremtid går rigtig stærkt i disse år. Selvkørende koncepter som ovennævnte E.Z. modeller er blot første innovation frem mod selvkørende og førerløse køretøjer som bliver en del af nærmeste fremtid.

”I 2017 så vi gudesmukke Renault Symbioz, og i 2018 har Renault præsenteret tre nye og selvkørende koncepter. De selvkørende biler kan fx bruges til at levere varer fra et sted til et andet. Vi har arbejdet på det CO2-reducerende fremtidsspor i mange år og er i den kommende tid klar til at realisere det. Busser og lastbiler står i øvrigt for en stor mængde CO2-udledning. Her kan vi gøre en stor forskel, hvis blot politikerne skaber rammerne,” fortæller Renaults pressechef Søren Ignaz.

Mens vi venter på politikerne, kan miljøinteresserede bilentusiaster glæde sig over Renaults chikke el-bil Zoe, der er et godt eksempel på den innovationsudvikling, som hele tiden er i gang på bilgigantens innovationslaboratorier ved hovedkvarteret i Paris. Det målrettede fremtidsfokus betyder nye produkter til nye målgrupper, og fremtidens mobilitetsløsninger indeholder nye services. For en 120 år gammel innovativ bilproducent er det naturligt at være med der for at kunne tilbyde det, kunderne efterspørger.

Køb bil over appen

”Renault var de første, der fik lavet en el-bil til folket, og Zoe var i 2016 og 2017 den mest solgte el-bil i verden. Vi har samtidig sagt ja til at udvikle delebilskoncepter der, hvor det giver mening. Byerne kan simpelthen ikke rummer flere biler, så idéen er naturligvis i takt med tiden om at dele pladsen og ressourcerne. DinBybil eller GreenMobility er allerede en stor succes, og den slags tiltag er nødvendige, hvis vi skal imødekomme den fremtidige urbanisering og den innovative udvikling. Tiden, hvor vi alene kan sælge biler som en vare i en butik, er forbi. Nu skal vi også sælge tjenester,” fortsætter Søren Ignaz.

Med delebilsordningen Green Mobility kan man leje en bil via en app og nøjes med at betale for de kørte kilometer i el-bilen. Bilproducenter har store forventninger til, at dette marked vil eksplodere inden for få år. Det er ikke bare smart og intuitivt. Der er også kroner at spare på denne konto. Og så er der frem for alt den grønne innovative tænkning, som Renault er så kendt for.

Formel 1 og teknologiske løsninger

Af innovative løsninger findes fx også ’light vision’. Det er godt udgangspunkt til at forstå de førerløse biler. Med light vision har bilen fået indbygget en computer, der selv kan ’tænke sig frem til’, hvor meget lys den skal levere til vejbanen. Det er desuden et godt eksempel på, hvordan innovation, design og praktik går hånd i hånd hos Renault og giver køreglæde hos ejeren. Faktisk står bilbranchen for utrolig mange patenter, og ny teknologi ser ofte dagens lys netop i nye modeller til glæde for de krævende købere.
Motorsport har altid været et omdrejningspunkt for Renault. Og naturligvis var Renault førende allerede fra 2014, hvor Formel-e blev lanceret og vandt efterfølgende konstruktørernes mesterskab tre år i træk. Fra 2018/2019 er fokus derfor rettet mod det mere klassiske Formel 1, hvor Renault har været dybt involveret i 42 år. Men nu skal VM igen tilbage til Renault, og det kræver ufattelig mange ressourcer.

”Vi forventer at rykke to pladser frem på gridden for hvert år. Og da vi ligger 7-8 med de to biler nu, kan man godt regne ud, at vi indenfor fire år forventer at stå øverst på podiet – om alt går efter planen,” smiler Søren Ignaz.

Til den tid er mange komponenter og motordele blevet testet og udviklet, og det er netop den udvikling, der reelt kommer almindelige bilister til gode i hverdagen.

”Tænk bare på den forskel, dæk og bremser kan gøre for en bil. Faktisk er motorudviklingen i Formel 1 en af hovedårsagerne til, at moderne biler i dag er så energieffektive,” forklarer Søren Ignaz.

Renault ejer også sportsvognsproducenten Alpine, og senest har den nye Alpine A110 høstet masser af succes, og produktionen kører for fuld damp. Bilen er et smukt og ikonisk alternativ i klassen for små lette sportsvogne, og det DNA passer også perfekt i Renault porteføljen.

En mere opnåelig men bestemt også sportslig bil er de modeller der hedder RS. RS står naturligvis for Renault Sport, og senest har vi set Megane RS som kongen i GTI klassen indtage scenen for hotte hatchbacks.

Cirklen er sluttet og sammenhængen med Formel-e, Formel 1 og motorsport er tydelig, når fortællingen om Renault og de 120 års meritter skal formidles.

Køb bil over appen

”Renault var de første, der fik lavet en el-bil til folket, og Zoe var i 2016 og 2017 den mest solgte el-bil i verden. Vi har samtidig sagt ja til at udvikle delebilskoncepter der, hvor det giver mening. Byerne kan simpelthen ikke rummer flere biler, så idéen er naturligvis i takt med tiden om at dele pladsen og ressourcerne. DinBybil eller GreenMobility er allerede en stor succes, og den slags tiltag er nødvendige, hvis vi skal imødekomme den fremtidige urbanisering og den innovative udvikling. Tiden, hvor vi alene kan sælge biler som en vare i en butik, er forbi. Nu skal vi også sælge tjenester,” fortsætter Søren Ignaz.

Med delebilsordningen Green Mobility kan man leje en bil via en app og nøjes med at betale for de kørte kilometer i el-bilen. Bilproducenter har store forventninger til, at dette marked vil eksplodere inden for få år. Det er ikke bare smart og intuitivt. Der er også kroner at spare på denne konto. Og så er der frem for alt den grønne innovative tænkning, som Renault er så kendt for.

Formel 1 og teknologiske løsninger

Af innovative løsninger findes fx også ’light vision’. Det er godt udgangspunkt til at forstå de førerløse biler. Med light vision har bilen fået indbygget en computer, der selv kan ’tænke sig frem til’, hvor meget lys den skal levere til vejbanen. Det er desuden et godt eksempel på, hvordan innovation, design og praktik går hånd i hånd hos Renault og giver køreglæde hos ejeren. Faktisk står bilbranchen for utrolig mange patenter, og ny teknologi ser ofte dagens lys netop i nye modeller til glæde for de krævende købere.
Motorsport har altid været et omdrejningspunkt for Renault. Og naturligvis var Renault førende allerede fra 2014, hvor Formel-e blev lanceret og vandt efterfølgende konstruktørernes mesterskab tre år i træk. Fra 2018/2019 er fokus derfor rettet mod det mere klassiske Formel 1, hvor Renault har været dybt involveret i 42 år. Men nu skal VM igen tilbage til Renault, og det kræver ufattelig mange ressourcer.

”Vi forventer at rykke to pladser frem på gridden for hvert år. Og da vi ligger 7-8 med de to biler nu, kan man godt regne ud, at vi indenfor fire år forventer at stå øverst på podiet – om alt går efter planen,” smiler Søren Ignaz.

Til den tid er mange komponenter og motordele blevet testet og udviklet, og det er netop den udvikling, der reelt kommer almindelige bilister til gode i hverdagen.

”Tænk bare på den forskel, dæk og bremser kan gøre for en bil. Faktisk er motorudviklingen i Formel 1 en af hovedårsagerne til, at moderne biler i dag er så energieffektive,” forklarer Søren Ignaz.

Renault ejer også sportsvognsproducenten Alpine, og senest har den nye Alpine A110 høstet masser af succes, og produktionen kører for fuld damp. Bilen er et smukt og ikonisk alternativ i klassen for små lette sportsvogne, og det DNA passer også perfekt i Renault porteføljen.

En mere opnåelig men bestemt også sportslig bil er de modeller der hedder RS. RS står naturligvis for Renault Sport, og senest har vi set Megane RS som kongen i GTI klassen indtage scenen for hotte hatchbacks.

Cirklen er sluttet og sammenhængen med Formel-e, Formel 1 og motorsport er tydelig, når fortællingen om Renault og de 120 års meritter skal formidles.